miercuri, 18 mai 2016

Tendinţe în web design 2016-2017

tendinte design site web


Un design atrăgător al unui website sau magazin online este un atu major, dar nu mai are vreo relevanţă atunci când site-ul nu funcţionează aşa cum trebuie. Utilizatorii devin tot mai sensibili faţă de problemele unor website-uri când ceva nu merge bine pe un site si îl părăsesc iute şi încetează să-l mai acceseze. De aceea, se impune realizarea site web-urilor de catre profesioniști.
Nu ştiu pe ce site-uri mai umbli, însă, m-am documentat pentru tine în materie de webdesign şi realizare site-uri şi iată ce mi-a atras atenţia:

Care sunt principalele tendinţe in design al unui site web pentru 2016- 2017, de care să ţii seama, dacă ești la început de drum și te interesează  crearea unui site web sau ai deja unul?  Citește mai jos!


Tendinţa numărul 1- Designul în module şi componente 

Trendurile de astăzi indică un design centrat mai degrabă pe module şi componente decât pe intreag pagină web sau pe aspectul de ansamblu, layout-ul site-ului.
Astfel de componente implică modul cum funcţionează căutarea pe site ori cum este exprimată funcţia de navigare pe acesta. Având aceleaşi elemente pe ecrane diferite, acestea trebuie să fie puse la punct, astfel încât, să lucreze atât independent cât şi cu restul site-ului.
Componentele sunt abordate din două puncte de vedere: felul cum arată ca şi design, dar şi funcţionalitatea lor. Un beneficiu al  acestui design site web cu module şi componente constă în faptul că aceeaşi funcţionalitate poate fiprezenţa indiferent de locul unde apar pe site.

Tendinţa numărul 2- Formularele de abonare sau înscriere tind să cuprindă întregul ecran. 

Tot mai multe site-uri şi aplicaţii recurg la forme sau formulare pentru înscriere şi autenficare/logare peîntreg ecranul. Astfel, dacă dai click pe "login" ori "contact" poţi fi pus în faţa unui formular de completat, desfăşurat pe tot ecranul în loc să fii trimis pe o altă pagină.
Acest trend se incadreaza printre cele mai bune practici de design. El oferă mai mult spaţiu pe ecran pentru atingerea cu degetele în cazul dispozitivelor "touch screen" şi încurajează utilizatorii să completeze diverse formulare.
Tendinţa numărul 3- Experimente ţinând de meniuri şi navigare
Meniul sau modul de navigare într-un site este indispensabil pentru îndrumarea utilizatorilor spre subiectele căutate sau care îi pot interesa, însă felul cum apare şi este poziţionat continuă să fie experimentat, astfel încât să aibă o cât mai mare eficienţă.
Meniul este amplasat în designurile actuale în locuri noi şi neaşteptate, ascuns în spatele unui icon tip"hamburger" sau aşezat în zona superioară a unei pagini web întrucât, chiar dacă nu arată prea bine, nu ne putem lipsi de el şi ne dorim să fie evidenţiat pe orice tip de ecran.


Tendinţa numărul 4- Derularea conţinutului site-ului 

Derularea- scrolling-ul conţinutului paginilor web pe măsura ce utilizatorul le accesează are potenţialul de a mări timpul petrecut de acesta pe site. Noile trenduri din web design se orientează spre o derulare cât mailungă dar, şi către una minimală, de mică amploare.
Există avantaje şi dezavantaje. Scrolling-ul lung reprezintă un mod mai natural şi mai facil de a parcurge un site decât accesarea acestuia prin clickuri, însă presupune un conţinut de mare întindere şi dificultăţi în descoperirea informaţiei căutate, pe când derularea scurtă conduce cu rapiditate spre subiectul dorit de utilizator, dar poate provoca creşterea bounce rate-ului, adică părăsirea rapidă a unui site de cătreutilizatori.

Tendinţa numărul 5- Înlocuirea elementelor stock cu fundaluri creative 

Din ce în ce mai puţine site-uri apelează la elemente tip stock, cum sunt fotografiile sau iconurile ce pot fi cumpărate la preţuri modice de pe site-urile specializate, în favoarea unui design mai elaborat şi mai personalizat.
În noile trenduri, unele site-uri şi bloguri utilizează propriile fotografii pentru crearea paginilor home/acasă, în loc să aleagă o poză stock.
Alte website-uri renunţă la fotografiile stock pentru a le înlocui cu video-uri, infografice sau chiar GÎF-uri, acestea având o forţă mai sugestivă în transmiterea mesajelor lor.


Aşadar, pentru a te bucură de succes pe internet, este important ca website-ul tău să aibă de oferit în egală măsură atât design, funcţionalitate și conținut de calitate!

Niciun comentariu: