luni, 8 august 2016

Emblema maşinilor BMW - Simbol şi semnificaţie

Emblema maşinilor BMW a fost înregistrată acum aproape o sută de ani şi a devenit de atunci unul din cele mai recunoscute simboluri comerciale. Mulţi oameni cred că sigla BMW este asociată cu motoarele avioanelor întrucât aduce cu o elice rotindu-se, însă acesta explicaţie este doar un mit, aşa cum relevă istoria interesantă a acestei embleme...

În iulie 1917, Franz Josef Popp a înregistrat numele de Bayerische Motoren Werke (BMW), distanţând astfel noua sa companie de cea anterioară, firma Rapp Motorenwerke. Acest lucru a fost necesar pentru ca recent înfiinţată companie să strângă noi clienţi şi să prospere.

Pe 5 octombrie 1917, marca comercială BMW a fost înregistrată în mod oficial. Ea înfăţişa designul circular din emblema Rapp, însă cu literele BMW pe inelul exterior. Cvadranţii interiori albi şi albaştri reprezentau culorile Statului Liber Bavarian, însă în ordine inversă, întrucât era ilegală folosirea simbolurilor naţionale într-o marcă comercială.
Emblema maşinilor BMW

Emblema nu are nimic de a face cu elicile sau motoarele avioanelor, această idee greşită fiind inspirată de de o reclamă din 1929, în care apărea imaginea cercului BMW suprapusă peste o elice de avion.

Ce-i drept, BMW a început cu fabricarea de motoare de avioane însă, după terminarea primului război mondial, în Tratatul de Versailles i s-a interzis acest domeniu de activitate. BMW s-a reorientat aşadar către motociclete şi, mai târziu, şi-a reluat afacerile în domeniul aviatic.

Emblema maşinilor Mercedes - Simbol şi semnificaţie

În designul original al siglei, literele BMW era aurite dar, în 1932, odată cu lansarea primei motociclete BMW - R 32 - s-au schimbat uşor. Aveau tot o culoare aurie, însă erau mai apropiate şi mai reliefate.

În anii 1950, BMW a depus un efort mult mai concertat de a-şi standardiza emblema. Literele au devenit argintii atunci când sigla era folosită pentru maşini şi motociclete. În anii 1960, fontul serif a fost înlocuit cu sans-serif, şi a fost utilizat în acest fel pe toate motocicletele produse de companie până în 1966.

În 1977, BMW s-a orientat către o siglă în 3-D, folosită în formă printată. În acest mod, emblema a căpătat o imagine mai îndrăzneaţă şi mai dinamică.

Culoarea maşinii şi personalitatea şoferilor

Emblemă BMW este clasificată în prezent ca fiind în top 10 ale celor mai recunoscute logouri comerciale. Designul său original, simplitatea şi simbolismul său au rezistat cu succes de-a lungul timpului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postare prezentată

Sfântul Nicolae – Tradiții și obiceiuri din Europa

În cele mai multe părti ale Europei, Sfântul Nicolae, sărbătorit în ziua de 6 decembrie, este cunoscut ca cel mai darnic personaj religios ...