miercuri, 23 noiembrie 2016

9 lucruri pe care nu le ştii despre maşina Dacia Logan

Dacă eşti un pasionat al maşinilor, trebuie să recunoşti că Loganul din zilele noastre a întrecut cu mult imaginaţia tuturor bunicilor sau părinţilor din anii 80.

Iată de ce am încropit o mică istorie, pentru posteritate, a devenirii acestuia.


9 lucruri pe care nu le ştii despre autoturismul Dacia Logan 


1.  Maşină de familie, relativ mică, dar confortabilă şi foarte ieftină, Dacia Logan a înlocuit cu succes "bătrâna doamnă" Dacia 1300, bazată pe modelul Renault 12, cel mai popular automobil din România socialistă..

2.  Mai mult decât atât, ea are un succes enorm în Europa şi, nu întâmplător, în 2016, Dacia Logan MCV a cucerit aurul la categoria "maşini de familie", fiind într-o competiție încrâncenată numită "Auto Express Driver Power Awards." cu Marea Britanie.


3.  Din 1999, vestită uzină de producţie a automobilelor de la Mioveni a devenit marca companiei franceze Renault, şi porneşte într-un ciclu de remodernizare, datorită căruia apare în 2004 maşina Dacia Logan Sedan.


4.  În 2005, Dacia Logan ajunge să fie singura maşină produsă de Mioveni şi supusă testelor riguroase de securitate ale EuroNCAP, reuşind să primească trei stele din cele cinci maxime.

5.  Dacia Logan a recurs la o relativă remodelare a exteriorului şi interiorului, din anul 2006, ce includea un nou design al oglinzilor, stopuri gen "cristal," un portbagaj dotat cu eleron şi un buton pentru deschiderea din afară. Totodată, acest automobil a fost echipat cu un motor de 105 cai putere şi o turaţie de 5750 rotaţii pe minut, cu o capacitate de 1,6 litri şi înglobând 16 vâlve, în gama sa foarte competitivă numită Prestige.
Dacă printre accesorii, Loganul putea fi achizionat cu patru tonalităţi de vopsea metalizată, jante noi de 15", echipament audio Blaupunkt cu lector casete, CD sau MP3, acesta putea avea volanul şi maneta schimbătorului de viteze îmbrăcate în piele şi tapiţerii cu mult mai comode.

Poţi găsi piese de schimb auto originale la preţuri avantajoase pentru Dacia Logan aici.

6.   Un "facelift" sau o refacere a exteriorului Daciei Logan se petrece în anul 2008, prin alinierea stopurilor la configuraţia portbagajului, un nou spoiler faţă, un interior şi o grilă ce au fost inspirate de Sandero, şi adăugarea unei bande cromate în partea inferioară a capotei portbagajului.

7.   Promisiunea Renault din 2005 de a scoate pe piaţă o maşină Dacia de 5.000 de euro, s-a împlinit, în 2009, sub impactul crizei economice globale. Ce-i drept, cu unele rabaturi. Astfel, cu acest prilej, nu mai există tetierele spate, centurile de siguranţă ajutabile cu pretensionare, aerul condiţionat, servodirecţia, geamurile electrice şi închiderea centralizată!
Oricum, odată cu ianuarie 2007, motoarele modelului Logan, inclusiv a celor pe motorină, se aliniază la Euro 4.

Oferte Dacia Logan

8.  Împletirea dintre calitate şi preţul redus a dus la o creştere a vânzărilor automobilelor Dacia de la 23.000 de bucăţi în 2004, la 430.000 în 2013. Astfel, uzina de la Mioveni a ajuns să producă, în anul 2013, 1.390 de maşini pe zi, adică câte una la fiecare 55 de secunde...!
În zilele noastre, potrivit daciagroup.com, sunt fabricate aici, anual, 350.000 de vehicule, dintre care 93% merg la export.


9.  O nouă frontieră a realizărilor fabricii Dacia a fost depăşită în toamna acestui an, când Dacia Logan, împreună cu confraţii săi Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway au ieşit în evidenţă la Târgul Auto de la Paris, printr-un motor cu consum redus, de 75 CP şi o nouă grilă, remodelarea barei frontale, robusteţea calandrului şi proiectoarelor de ceaţă, modernizarea luminilor LED de zi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu