joi, 3 ianuarie 2013

AuthorRank, un nou instrument Google

In straduinta necontenita de a aduce utilizatorilor informatii si rezultate ale cautarii pe web cat mai relevante, Google este pe cale a introduce un nou instrument de ierarhizare, numit AuthorRank (rangul autorului), cumva asemanator cu PR (PageRank / rangul paginii). Algoritmul secret si alambicat al lui Google de a conferi un PR  mare unor siteuri ce beneficiaza astfel de pozitiile fruntase in cautarea pe net a dat nastere si continua sa izvodeasca numeroase cotroverse. Dincolo de contestari, Google dicteaza implacabil succesul sau esecul, si garanteaza, in acest fel, valoarea unor pagini web. Ce se intampla insa cu autorii, cu oamenii care scriu continutul  apreciat (sau nu) de redutabilul motor de cautare?

Inainte de aparitia lui Google Plus, nu exista o cale foarte clara de identificare a autorului unei pagini web. Ei bine, aici intervine noua strategie! Google Plus, sprijinit de Google Authorship (Google al autorului / paternitatii scrierii pe web), tinde sa depaseasca aceasta problema, prin atribuirea unei semnaturi digitale fiecarui continut de pe net. Asadar, Google nu se mai multumeste sa ierarhizeze numai siteurile, vrand sa faca acelasi lucru si cu oamenii de pe internet, cu autorii. Cam asa ceva pare a fi AuthorRank.

Daca ai un site ori un blog, un AuthorRank (rang al autorului) mare iti poate asigura popularitatea pe Google, aducand paginile tale pe primele locuri in cautare, si contribuind astfel la cresterea traficului tau. Alaturi de PR, AR-ul (AuthorRank-ul) va reprezenta un mijoc de inlaturare a spamului si de eliminare sau subclasare a celor ce nu scriu continut de valoare.

Desi numai unul din multele criteriile de apreciere a unei pagini web, AR-ul va fi factor major al ierarhizarii Google. AR-ul va fi poate calculat in functie de numarul de cercuri Google Plus in care se gaseste un autor, de numarul si calitatea conexiunilor sale pe Google+ (spre exemplu, cate din contactele sale au un AuthorRank mare), de cate plusuri si Share-uri au primit articolele ori postarile sale, de numarul de comentarii, sau de contributia sa pe YouTube, Google Books, Wikipedia si diverse retele sociale.

Google inca nu a lansat acest sistem de clasare a autorilor, asa ca tot ce am prezentat mai sus sunt numai presupuneri... Oricum, continutul original, de calitate, va reprezenta intr-o si mai mare masura un factor cheie, indiferent daca va fi vorba despre PageRank sau AuthorRank!

Poti afla mai multe lucruri despre acest subiect in articolul de pe Seomoz How to Prepare for AuthorRank and Get the Jump on Google

Copyright © diane.ro

Articole asemanatoare din blogul Dianei:

Google , da-mi 6 numere norocoase ! | Rugaciune la zeul Google

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu