marți, 3 februarie 2015

De cat somn ai nevoie? | Durata necesara a somnului in functie de varsta

De cand am un job regulat, ma trezesc adeseori inainte sa sune alarma telefonului, si, de obicei, ma simt odihnita, fara a ma mai intreba decat somn am nevoie. Unii dintre noi se simt odihniti dupa un somn de opt ore. Altii au nevoie de cel putin noua ore. Sau asa li se pare. Oricum, felul subiectiv in care ne alocam un timp mai mare sau mai mic somnului nu are de a face uneori cu cat de mult ar trebui sa dormim pentru a ne reface cat mai mult fizic si mental.

Durata necesara a somnului in functie de varsta
De cat somn ai nevoie?
Pentru a afla de cat somn avem cu adevarat nevoie mai multe organizatii, incluzand Academia americana de pediatrie, Societatea americana de geriatrie, Asociatia america de psihiatrie si Societatea de cercetare a dezvoltarii umane au trecut in revista toate studiile din domeniu din ultima vreme. S-a pus accentul asupra cercetarilor legate de durata somnului in cazul unor oameni sanatosi publicate in jurnale de specialitate intre anii 2004 si 2014. In urma studierii a 312 articole, specialistii au fost in stare sa scoata la iveala urmatoarele recomandari tinand de cat timp ar trebui sa dormim:

- Copii noi nascuti (0-3 luni): 14-17 ore pe zi
- Bebelusii (4-11 luni): 12-15 ore pe zi
- Copiii mici (1-2 ani): 11-14 ore pe zi
- Prescolarii (3-5 ani): 10-13 ore pe zi
- Copiii de varsta scolara (6-13 ani): 9-11 ore pe zi
- Adolescentii (14-17 ani): 8-10 ore
- Tinerii adulti (18-25 de ani): 7-9 ore pe zi
- Adultii (26-64 de ani): 7-9 ore pe zi
- Adulti mai in varsta (de la 65 de ani in sus): 7-8 ore pe zi.

Charles A. Czeisler, profesor in domeniul medicinii somnului de la Harvard Medical School si presedintele "National Sleep Foundation" (Fundatia nationala pentru somn) a declarat: "Este prima data cand vreo organizatie profesionala a dezvoltat recomandari pentru durata somnului in functie de categoria de varsta bazate pe o trecere in revista riguroasa, sistematica a literaturii stiintifice a lumii focalizate asupra duratei somnului pentru mentinerea sanatatii, performantelor si sigurantei personale."

Oricum, daca crezi ca te bucuri de indeajuns somn si te simti cat de cat bine cu obiceiul tau legat de dormit, continua sa dormi ca si pana acum. Daca, insa, descoperi ca nu te incadrezi in durata de somn recomandata grupului de varsta ta si picotesti ori nu te simti odihnit de-a lungul intregii zile, acest lucru poate fi un semnal de alarma ca trebuie sa-ti schimbi obiceiurile de facut nani sau ca trebuie sa apelezi la un specialist din domeniu!

Daca nu esti sigur in ce fel ar trebui sa iti rectifici durata somnului, poti face un mic experiment. Incearca sa dormi intr-un interval de timp mediu celui recomandat categoriei tale de varsta. Observa cu atentie cum te simti atunci cand te trezesti, cat de bine te simti de-a lungul intregii zile si cat de obosit te simti seara. Apoi, in functie de modul cum te simti, regleaza-ti mai mult sau mai putin perioada in care te lasi in voia viselor.

Sursa: Huffingtonpost

Articole din acelasi domeniu in blogul Dianei:

Pozitia in care dormi si personalitatea

10 mituri despre somn si dormit

Vorbesti in somn? Afla de ce!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu