Ce este SEO | Definitie SEO
Daca te intrebi ce este SEO, si te ocupi, de ceva vreme, de cel putin un blog ori un site, pe care te straduiesti sa il faci cat mai vizibil, cat mai citit, ai inceput deja, fara sa iti dai seama, a face SEO. Cred ca in acest fel poti realiza cel mai bine ce inseamna SEO. Desigur, nu ai cum te multumi cu pozitia de outsider in evaluarile motoarelor de cautare, si iti doresti ca atunci cand cineva cauta un subiect despre care ai scris, sa dea ma intai peste articolul tau ori postarea ta. Nu-mi spune ca nu-i asa, ca nu te cred!
Deja, banuiesc ca ai inteles ce este SEO. In engleza, inseamna Search Engine Optimization, adica "Optimizarea motoarelor de cautare". (Apropo, daca vezi pe cineva ca spune "Optimizare Seo", ar trebui sa iti dai seama ca e degeaba, pentru ca ceea ce zice este de fapt "Optimizarea optimizarii motoarelor de cautare"!!!) Ca si definitie, SEO este o tehnica prin care le indici motoarelor de cautare ca existi, ca ar trebui ca oamenii sa te caute si sa te gaseasca cat mai repede atunci cand li se pune pata sa afle ceva despre care ai scris si tu. Cat de frustrant este sa iti dai seama ca un subiect pe care te-ai straduit a-l face cat mai original, mai adevarat, mai bine documentat, poate fi descoperit abia pe locul 5000 in cautarea Google, desi stii sigur ca ai avut mult mai multe lucruri de spus si dezvaluit fata de siteurile concurente, mai bine pozitionate, aflate in fata ta....
Pentru a descoperi de ce esti, poate, dezavantajat, trebuie sa ai rabdare si sa citesti mai departe...
Cum umbla pe internet motoarele de cautare
Motoarele de cautare sunt chestiile alea cunoscute sub numele de Google, Yahoo, ori Bing. Primul lucru pe care trebuie sa il constientizezi despre aceste motoare de cautare este faptul ca nu sunt "umane". Sunt un fel de programe, de roboti meniti a despica firul in patru in orice este scris pe net. Nu au nici un fel de sentimente, de preferinte, nu pot fi mituitit, si nu prea le pasa de un cantec sentimental sau de o poezie foarte simtitoare de pe blogul tau. Sunt, asa cum le zice in engleza, "engines" ("motoare"), "crawl engines" ("motoare de scormonire"), ce se traiesc, si se infiltreaza mai ales in orice text de pe internet, pentru a afla ce anume vrea sa spuna acesta. Cum anume umbla motoarele de cautare pe net si in ce fel isi fac priotirizarile reprezinta niste lucruri "top secret", taine mult mai bine pastrate (se spune) decat cele de la CIA sau NASA. Pentru a impinge un site mai sus ori mai jos in cautare, se stie totusi ca aceste motoare apeleaza la niste criterii de genul trecere in revista, indexare, procesare, calcularea relevantei si "aruncarea la gunoi".
Cel dintai lucru la care se preteaza un motor de cautare (search engine) este sa se furiseze, nestiut, si imposibil de refuzat, prin toate paginile ce apar pe web. Aceasta sarcina este incredintata unor bucatele de software, numite "crawler" (spion fermecator, tip Bond), si "spider" (paianjen") (la Google poarta denumirea de "Googlebot"). Paianjenii iti urmaresc linkurile de la o pagina la alta, indexand (bagand la cap tot ce le iese in cale). Intrucat au misiunea de a spiona toate paginile de pe web (peste 20 de miliarde), le este imposibil sa viziteze zilnic fiecare site pentru a descoperi ce e nou pe acolo, daca s-a ivit un alt articol, ori daca unul mai vechi s-a modificat. Uneori, spiderii au nevoie chiar si de o luna sau doua pentru a-si reactualiza informatiile despre un site!
Tot ce poti sa faci este sa verifici daca un paianjen (spider, goglebot) a trecut peste pagina ta web. Asa cum am precizat mai inainte, un "crawler" nu este uman, asa ca nu tine cont de imagini, poze, fotografii, cum ar fi cele de tipul Flash, JavaScript, frame-urile, paginile protejate de o parola ori directoarele. Daca ai o multime de astfel de chestii pe blogul ori siteul tau, gandeste-te ca s-ar putea sa nu fie luate in seama sau chiar sa reprezinte "zero" pentru motoarele de cautare!
Dupa ce o pagina web, un site, un blog, un articol, o postare, trece prin procesul de "crawl" ("scotocire"), cel de-al doilea pas consta in indexare (bagare la cap, luare in seama). Pagina indexata este stocata intr-o imensa baza de date, unde poate fi apoi regasita. In principal, indexarea presupune identificarea cuvintelor si expresiilor care descriu cel mai bine o pagina web, si etichetarea acesteia in functie de aceste caracteristici. O fiinta umana nu are cum sa inmagazineze o asemenea imensa cantitate de informatie!
Atunci cand un om cauta ceva pe un motor de cautare (Google/Yahoo/Bing), aceasta cerere a lui intra intr-o baza de date, urmand o comparare a relevantei acestei cautari cu alte miliarde de cautari, facandu-se o ierarhizare, incercandu-se sa descopere care din blogurile ori siteurile de pe internet pot oferi cele mai relevante informatii despre acea cautare.
Exista numeroase algoritmuri (formule de calcul) pentru a se descoperi care articole, postari, sau siteuri pot oferi cel mai bun raspuns la o anume cautare. Fiecare dintre aceste algoritmuri are metode diferite de evaluare ale unor factori precum densitatea cuvintelor cheie, linkurile si metatagurile. Tocmai din aceasta pricina, acelasi lucru cautat pe diverse motoare da rezultate diferite. Ce se stie cu claritate este ca motoarele de cautare cu adevarat importante - Google, Yahoo, Bing - isi schimba periodic criteriile, astfel incat nimeni sa nu isi poata da seama cum fac evaluarile. Din aceasta cauza, SEO ar trebui sa fie o preocupare constanta pentru cei care au ambitia de a avea un mare trafic pe net.
Exista cateva diferenta deloc neglijabile intre principalle motoare de cautare. Unii experti SEO sunt de parere, de exemplu, ca Bing tine cu tot dinadinsul sa aiba niste criterii de evaluare contrare fata de Google. Daca pentru Yahoo si Bing cuvintele cheie dintr-un articol sunt criterii demne de luat in seama, pentru Gooogle ele sunt vitale, foarte, foarte importante. In acelasi timp, daca Google considera ca un site (la fel ca si vinul) este cu atat mai valoros cu cat este mai vechi, Yahoo si Bing nu baga in colimator astfel de considerente. Oricum Google este principalul jucator si judecator de pe internet, asa ca ar trebui sa tinem cont, mai intai, de el!
Copyright © diane.ro.2013
Articole asemanatoare din blogul Dianei:
AuthorRank, un nou instrument Google
Google , da-mi 6 numere norocoase ! | Rugaciune la zeul Google
Deja, banuiesc ca ai inteles ce este SEO. In engleza, inseamna Search Engine Optimization, adica "Optimizarea motoarelor de cautare". (Apropo, daca vezi pe cineva ca spune "Optimizare Seo", ar trebui sa iti dai seama ca e degeaba, pentru ca ceea ce zice este de fapt "Optimizarea optimizarii motoarelor de cautare"!!!) Ca si definitie, SEO este o tehnica prin care le indici motoarelor de cautare ca existi, ca ar trebui ca oamenii sa te caute si sa te gaseasca cat mai repede atunci cand li se pune pata sa afle ceva despre care ai scris si tu. Cat de frustrant este sa iti dai seama ca un subiect pe care te-ai straduit a-l face cat mai original, mai adevarat, mai bine documentat, poate fi descoperit abia pe locul 5000 in cautarea Google, desi stii sigur ca ai avut mult mai multe lucruri de spus si dezvaluit fata de siteurile concurente, mai bine pozitionate, aflate in fata ta....
Pentru a descoperi de ce esti, poate, dezavantajat, trebuie sa ai rabdare si sa citesti mai departe...
Cum umbla pe internet motoarele de cautare
Motoarele de cautare sunt chestiile alea cunoscute sub numele de Google, Yahoo, ori Bing. Primul lucru pe care trebuie sa il constientizezi despre aceste motoare de cautare este faptul ca nu sunt "umane". Sunt un fel de programe, de roboti meniti a despica firul in patru in orice este scris pe net. Nu au nici un fel de sentimente, de preferinte, nu pot fi mituitit, si nu prea le pasa de un cantec sentimental sau de o poezie foarte simtitoare de pe blogul tau. Sunt, asa cum le zice in engleza, "engines" ("motoare"), "crawl engines" ("motoare de scormonire"), ce se traiesc, si se infiltreaza mai ales in orice text de pe internet, pentru a afla ce anume vrea sa spuna acesta. Cum anume umbla motoarele de cautare pe net si in ce fel isi fac priotirizarile reprezinta niste lucruri "top secret", taine mult mai bine pastrate (se spune) decat cele de la CIA sau NASA. Pentru a impinge un site mai sus ori mai jos in cautare, se stie totusi ca aceste motoare apeleaza la niste criterii de genul trecere in revista, indexare, procesare, calcularea relevantei si "aruncarea la gunoi".
Cel dintai lucru la care se preteaza un motor de cautare (search engine) este sa se furiseze, nestiut, si imposibil de refuzat, prin toate paginile ce apar pe web. Aceasta sarcina este incredintata unor bucatele de software, numite "crawler" (spion fermecator, tip Bond), si "spider" (paianjen") (la Google poarta denumirea de "Googlebot"). Paianjenii iti urmaresc linkurile de la o pagina la alta, indexand (bagand la cap tot ce le iese in cale). Intrucat au misiunea de a spiona toate paginile de pe web (peste 20 de miliarde), le este imposibil sa viziteze zilnic fiecare site pentru a descoperi ce e nou pe acolo, daca s-a ivit un alt articol, ori daca unul mai vechi s-a modificat. Uneori, spiderii au nevoie chiar si de o luna sau doua pentru a-si reactualiza informatiile despre un site!
Tot ce poti sa faci este sa verifici daca un paianjen (spider, goglebot) a trecut peste pagina ta web. Asa cum am precizat mai inainte, un "crawler" nu este uman, asa ca nu tine cont de imagini, poze, fotografii, cum ar fi cele de tipul Flash, JavaScript, frame-urile, paginile protejate de o parola ori directoarele. Daca ai o multime de astfel de chestii pe blogul ori siteul tau, gandeste-te ca s-ar putea sa nu fie luate in seama sau chiar sa reprezinte "zero" pentru motoarele de cautare!
Dupa ce o pagina web, un site, un blog, un articol, o postare, trece prin procesul de "crawl" ("scotocire"), cel de-al doilea pas consta in indexare (bagare la cap, luare in seama). Pagina indexata este stocata intr-o imensa baza de date, unde poate fi apoi regasita. In principal, indexarea presupune identificarea cuvintelor si expresiilor care descriu cel mai bine o pagina web, si etichetarea acesteia in functie de aceste caracteristici. O fiinta umana nu are cum sa inmagazineze o asemenea imensa cantitate de informatie!
Atunci cand un om cauta ceva pe un motor de cautare (Google/Yahoo/Bing), aceasta cerere a lui intra intr-o baza de date, urmand o comparare a relevantei acestei cautari cu alte miliarde de cautari, facandu-se o ierarhizare, incercandu-se sa descopere care din blogurile ori siteurile de pe internet pot oferi cele mai relevante informatii despre acea cautare.
Exista numeroase algoritmuri (formule de calcul) pentru a se descoperi care articole, postari, sau siteuri pot oferi cel mai bun raspuns la o anume cautare. Fiecare dintre aceste algoritmuri are metode diferite de evaluare ale unor factori precum densitatea cuvintelor cheie, linkurile si metatagurile. Tocmai din aceasta pricina, acelasi lucru cautat pe diverse motoare da rezultate diferite. Ce se stie cu claritate este ca motoarele de cautare cu adevarat importante - Google, Yahoo, Bing - isi schimba periodic criteriile, astfel incat nimeni sa nu isi poata da seama cum fac evaluarile. Din aceasta cauza, SEO ar trebui sa fie o preocupare constanta pentru cei care au ambitia de a avea un mare trafic pe net.
Exista cateva diferenta deloc neglijabile intre principalle motoare de cautare. Unii experti SEO sunt de parere, de exemplu, ca Bing tine cu tot dinadinsul sa aiba niste criterii de evaluare contrare fata de Google. Daca pentru Yahoo si Bing cuvintele cheie dintr-un articol sunt criterii demne de luat in seama, pentru Gooogle ele sunt vitale, foarte, foarte importante. In acelasi timp, daca Google considera ca un site (la fel ca si vinul) este cu atat mai valoros cu cat este mai vechi, Yahoo si Bing nu baga in colimator astfel de considerente. Oricum Google este principalul jucator si judecator de pe internet, asa ca ar trebui sa tinem cont, mai intai, de el!
Copyright © diane.ro.2013
Articole asemanatoare din blogul Dianei:
AuthorRank, un nou instrument Google
Google , da-mi 6 numere norocoase ! | Rugaciune la zeul Google
Ce este SEO | Definitie SEO
Reviewed by Diana Popescu
on
mai 03, 2013
Rating:
In prezent este faorte greu sa faci promovare in oricare dintre motoarele de cautare, indiferent cat lucrezi la site...
RăspundețiȘtergereSEO - ul este o arta ! Nu toata lumea o face bine!
RăspundețiȘtergere+ creier
ȘtergereSEo este o atra, darmai ales o stiinta. Cel dintai secret pentru SEO inseamna sa scrii articole originale. O sa vorbesc despre lucrul asta intr-o viitoare postare
RăspundețiȘtergereNu este atat de greu cum pare. Vreau sa dezolt acest subiect cat mai curand. Nu de alta, dar prea muti oameni se dau "profesionistI' ori "dezvoltatori" SEo, fara sa stie cu ce se mananca acest lucru
RăspundețiȘtergereBuna Diana,
RăspundețiȘtergereImi poti trimite un mail pe thomass_ro@yahoo.com ? As dori sa discutam ceva.
Multumesc
Problema principala nu e SEO . problema sunt cei care care cred ca le pot face pe toate in loc sa plateasca un specialist seo care sa promoveze afacerea eficent .Deci problema este mentalitatea romanului care crede ca le stie pe toate si evident ...se inseala ...
RăspundețiȘtergereBuna Tudor, m-am uitat peste profilul tau Google. Inteleg cumva de ce ti-ai asumat numele de "Plagiat." Poate ca nu ai destula incredere in tine insuti. Daca te pot ajuta cu ceva, nu ezita sa mi te adresezi!
RăspundețiȘtergereBuna Diana,
RăspundețiȘtergereÎncredere în forțele proprii am peste măsură.....Sunt în criza de timp doar atât;)!Poate pe viitor vom colabora putin...cine știe :) !Numai de bine !
O abordare foarte buna a subiectului, felicitari si spor in continuare in tot ceea ce faci. P.S: ma bucur sa te cunosc, ti-am mai citit blogul de cateva ori in trecut insa nu am comentat pana acum :)
RăspundețiȘtergere